Як оцінюватимуть учнів 5–9 класів НУШ: МОН затвердило рекомендації
Міністерство освіти і науки України затвердило Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти.
У документі окреслено підходи до оцінювання результатів навчання учнів 5–9 класів.
Зокрема, визначено:
- загальні критерії оцінювання (визначають загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів);
- критерії оцінювання за освітніми галузями.
Критерії оцінювання мають чотири рівні (кожний наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові).
Один рівень складається з 3 балів, які в сумі дають 12.
- початковий (1–3 бали);
- середній (4–6 балів);
- достатній (7–9 балів);
- високий (10–12 балів).
У рекомендаціях надано опис кожного бала шкали оцінювання. Окрім того, у документі запропоновано форму Свідоцтва досягнень учня / учениці. Якщо потрібно, школи можуть вносити в нього зміни, аби воно якнайліпше відповідало освітній програмі закладу освіти та потребам учнівства.
Свідоцтво досягнень складається з двох частин:
1.Характеристика навчальної діяльності.Тут учителі оцінюють рівень сформованості наскрізних умінь в учня / учениці наприкінці навчального року. Йдеться про розуміння прочитаного, висловлення власної думки, критичне і системне мислення, ініціативність тощо.
Оцінок у цьому розділі нема. Учитель лише визначає один із рівнів сформованості того чи того уміння: «Має значні успіхи», «Демонструє помітний прогрес», «Потребує уваги і допомоги». Заповнювати цю частину свідоцтва вчителі можуть колегіально або це може робити класний керівник.
2.Характеристика результатів навчання.У цьому розділі виставляють бали за навчальні предмети / інтегровані курси щосеместрово й за рік. Спочатку вчитель виставляє бал за окремі групи результатів навчання, які визначено в Державному стандарті базової освіти. Після цього виводить загальну оцінку за семестр
За кожну з цих груп результатів навчання вчитель виставляє оцінку. Загальна оцінка за семестр формується на підставі чотирьох оцінок за групами результатів, а річна — на основі семестрових.
Форма Свідоцтва досягнень доступна за покликаннями (.docx, .pdf).
Додатки:
- Рекомендації з оцінювання.
- Загальні критерії оцінювання.
- Критерії оцінювання мовно-літературної галузі (українська мова, література, зарубіжна література, мови та літератури нацменшин).
- Критерії оцінювання мовно-літературної галузі (іноземні мови).
- Критерії оцінювання математичної галузі.
- Критерії оцінювання громадянської та історичної галузі.
- Критерії оцінювання природничої галузі.
- Критерії оцінювання інформатичної галузі.
- Критерії оцінювання соціальної та здоровʼязбережувальної галузі.
- Критерії оцінювання технологічної галузі.
- Критерії оцінювання мистецької галузі.
- Критерії оцінювання галузі «Фізична культура».
- Свідоцтво досягнень.