Як оцінюватимуть учнів 5–9 класів НУШ: МОН затвердило рекомендації



Міністерство освіти і науки України затвердило Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти.

У документі окреслено підходи до оцінювання результатів навчання учнів 5–9 класів. 

Зокрема, визначено:

  • загальні критерії оцінювання (визначають загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів);
  • критерії оцінювання за освітніми галузями.

Критерії оцінювання мають чотири рівні (кожний наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові). 

Один рівень складається з 3 балів, які в сумі дають 12.

  • початковий (1–3 бали);
  • середній (4–6 балів);
  • достатній (7–9 балів);
  • високий (10–12 балів).

У рекомендаціях надано опис кожного бала шкали оцінювання. Окрім того, у документі запропоновано форму Свідоцтва досягнень учня / учениці. Якщо потрібно, школи можуть вносити в нього зміни, аби воно якнайліпше відповідало освітній програмі закладу освіти та потребам учнівства.

Свідоцтво досягнень складається з двох частин:

1.Характеристика навчальної діяльності.Тут учителі оцінюють рівень сформованості наскрізних умінь в учня / учениці наприкінці навчального року. Йдеться про розуміння прочитаного, висловлення власної думки, критичне і системне мислення, ініціативність тощо.

Оцінок у цьому розділі нема. Учитель лише визначає один із рівнів сформованості того чи того уміння: «Має значні успіхи», «Демонструє помітний прогрес», «Потребує уваги і допомоги». Заповнювати цю частину свідоцтва вчителі можуть колегіально або це може робити класний керівник.

2.Характеристика результатів навчання.У цьому розділі виставляють бали за навчальні предмети / інтегровані курси щосеместрово й за рік. Спочатку вчитель виставляє бал за окремі групи результатів навчання, які визначено в Державному стандарті базової освіти. Після цього виводить загальну оцінку за семестр

За кожну з цих груп результатів навчання вчитель виставляє оцінку. Загальна оцінка за семестр формується на підставі чотирьох оцінок за групами результатів, а річна — на основі семестрових.

Форма Свідоцтва досягнень доступна за покликаннями (.docx.pdf).


Додатки:

  1. Рекомендації з оцінювання.
  2. Загальні критерії оцінювання.
  3. Критерії оцінювання мовно-літературної галузі (українська мова, література, зарубіжна література, мови та літератури нацменшин).
  4. Критерії оцінювання мовно-літературної галузі (іноземні мови).
  5. Критерії оцінювання математичної галузі.
  6. Критерії оцінювання громадянської та історичної галузі.
  7. Критерії оцінювання природничої галузі.
  8. Критерії оцінювання інформатичної галузі.
  9. Критерії оцінювання соціальної та здоровʼязбережувальної галузі.
  10. Критерії оцінювання технологічної галузі.
  11. Критерії оцінювання мистецької галузі.
  12. Критерії оцінювання галузі «Фізична культура».
  13. Свідоцтво досягнень.

 


Анімація завантаження Завантаження...
Лого EAD Надто довго?

Перезавантажити Перезавантажити документ
| Відкрити Відкрити в новій вкладці